Categorie: Column
Publicatiedatum: maart 27, 2020

Een column over mijn column

Een column over mijn column

Op 20 februari, toen Corona nog iets was van ver weg in China, stuurde ik mijn column in naar KAS magazine. Dit prachtige tijdschrift ligt inmiddels bij veel tuinders en sectorgenoten op de deurmat en ik las mijn column nogmaals…Wat een geleuter over marketing en gezondheid.

Op dit moment sterven er dagelijks honderden mensen aan het COVID-19 virus en komen er dagelijks duizenden geïnfecteerden bij. Op 20 februari was ook ik nog ietwat relativerend over dit virus, maar toen kwamen de eerste verontrustende berichten al wel uit Italië. Amper een week daarna stond er bij Koppert een riskmanagementteam in de benen en dat was (achteraf gezien) maar goed ook. Collega’s die op wintersport geweest waren in Italië moesten thuis blijven en al snel werden er binnen het bedrijf ploegen van elkaar gescheiden om risico’s voor onderlinge besmetting op voorhand te voorkomen.

Toen dit risicoteam haar eerste maatregelen afkondigde vond ik het wat zwaar aangezet, maar dat we voorzichtig moesten zijn met medewerkers in de productie dat snapte iedereen. Qua tijdsperspectief: dit was toen onze premier wat ongelukkig een hand gaf aan Jaap van Dissel. Nu, ruim drie weken verder, ben ik trots op deze collega’s van het risicoteam, die nog steeds iedere dag in de weer zijn om de mogelijk risico’s en gevolgen voor onze collega’s, onze klanten en ons bedrijf tot een minimum te beperken.

En dan die column…Tja, die ging dus over gezondheid en wat groenten en fruit daarvoor kunnen betekenen. Eigenlijk toch behoorlijk actueel. Ik sta ook zeker nog achter dit statement, maar had de context iets anders gemaakt, wetende wat ik en wat wij allemaal nu weten.

Hoe dan ook, ik hoop dat iedereen die dit leest gezond en veilig blijft en goed omziet naar en oppast voor de kwetsbare mensen in de samenleving.

Alex van der Heiden

Hulp nodig?